A B O U T | CIKNORIQA

My Photo
Klang, Selangor, Malaysia
KEEP CALM & MAKE ART, BE ART, LOVE ART, KEEP ART because WE ARE ART!and awesome.

WISH LIST

Monday, September 14, 2015

Selamat Pulang Sahabat

Ya Allah. 
Syukur alhamdulillah. 
Allah dengar doa hamba-hambaNYA. 
Aku yang bukan sesiapa pun rasa syukur dan gembira atas berita yang selama ini dinanti. 
Apatah lagi keluarga tercinta, pasti lebih rasa syukur ke hadrat Illahi. 


Maaf jika jerebu menjemputmu pulang. 
Tidak perlu engkau gusar.
Kerana masih berbunga dihati setiap insan sekelilingmu.


Sinar harapan masih ada. 
Terangi setiap detik langkah. 

Biarkan yang gelap hanya dibelakang. 

Toleh hanya untuk peringatan. 


14:50 | 14.09.2015

"Sihat?"
"Terkejut..aku terkejut"

"Kau bila nak kahwin? Dah tua dah kita kan?"
"Ehh kau la tua. Aku muda lagi. Kau kan lahir dulu daripada aku."
"Hahahahahaha"


Banyak lagi yang perlu kita bualkan.
Masa amat mencemburui.
Jauh mana pun jarak memisahkan.
Moga silaturrahim kita tetap utuh.



Bila nak lepak ni?

Inn



Monday, February 2, 2015

Jangan buntu

Jika aku berada disituasimu
Pasti aku juga dapat jawapan buntu

Tapi aku tahu
Ujian itu tak turun jika kau tak mampu
Sebab itu ujian hanya pada kamu
Bukan untuk aku

Gunalah akalmu
Rasalah hatimu
Peganglah tanggungjawabmu

Doalah pada yang Satu.

Tuesday, December 16, 2014

Knock Knock. Siapa Tu?

Knock knock. 
Siapa tu?
Kit sini. 
Kit mana?
Kita rindu awak. 

Knock knock. 
Siapa tu?
Ta sini.  
Ta mana?
Tak tahu nak cakap macam mana. 

Knock knock. 
Siapa tu?
Dee sini. 
Dee mana?
Diam je yang mampu. 

Knock knock. 
Siapa tu?
Don sini.  
Don mana?
Don't give up sayang.





Thursday, December 4, 2014

Kita bukan DIA

Asyik benar berkira-kira. 
Sampai khatam menilai semua. 
Setiap inci pergerakan dalam kepala. 
Kau menilai orang. 
Kau menilai aku. 
Kau samakan semua. 
Hebat. 

Kenapa kau ada juga yang kecundang?
Bukankah kau jaguh segala?

Semua yang terlihat,
Tak sama yang difikir. 
Tak tahu ditulisNYA apa.
Tak tahu takdir kita siapa. 

Tak perlu terlalu juara semua. 
Sebab kita bukan DIA. 



Tuesday, November 18, 2014

Kolumpo

"It is perfect to be imperfect, because perfection is made up of many imperfections put together that makes it perfect" - Yasmin Ahmad